Zaragoza capital: Catedral de la Seo (San Salvador) Gotica y Mudéjar. El Templo Gótico. Zaragoza. Aragón.
Aragón > Zaragoza > Zaragoza

Zaragoza capital: Catedral de la Seo (San Salvador) Gotica y Mudéjar Zaragoza. Aragón.

El Templo Gótico





El inicial proyecto románico sufrio modificaciones durante el siglo XIII. Los artífices mudéjares dotaron a La Seo de una nueva personalidad. El yeso y el ladrillo, materiales locales más baratos y fáciles de obtener, alcanzaron protagonismo cambiando el diseño espacial estético de la iglesia.

En 1318 obtiene el rango de Iglesia Metropolitana gracias a la bula de Juan XXII, y don Pedro López de Luna (1314-1345), primer arzobispo de Zaragoza, se queja del estado de ruina. Por iste motivo y debido al cambio de orientación artística dende el románico al gótico se procede a un nuevo impulso constructor durante los siglos XIV y XV creandose la gran catedral mudéjar.

La Seo de Zaragoza Gótica y Mudéjar
© 1999 Miguel Angel Latorre.

Se recrecen los ábsides, las naves suben de altura y en la intersección de la nave central con el transepto se eleva un cimborrio en forma de torre, mientras la obra se llena de luz.

La Seo de Zaragoza Gótica y Mudéjar
© 1999 Miguel Angel Latorre.

La Seo de Zaragoza Gótica y Mudéjar

Los exteriores fueron cubriertos por adornos de ladrillo en bandas y recuadros, formando diseños geométricos de repetición infinita.

La cerámica con piezas de formas y colores diversos, unida a los amplios ventanales góticos cubiertos de delicadas tracerias de yeso, completan un muro lleno de juegos de luces.

Desde el exterior se puede admirar iste muro de la "Parroquieta" o capilla parroquial de San Miguel Arcángel, que fue construida en 1360 por el arzobispo don Lope Fernández de Luna. La edificación, en ladrillo a cara vista, está realizada con azulejos policromos y con motivos decorativos puramente mudéjares.

© 1999 Miguel Angel Latorre.

Ya en el interior se puede visitar en primer lugar la capilla, donde se encuentra la tumba del arzobispo. La obra realizada en alabastro, ye de Pedro Moragues (1379).

También se puede admirar la espléndida cúpula en madera ricamente decorada.

La Seo de Zaragoza Gótica y Mudéjar
© 1999 Miguel Angel Latorre.

Un recorrido histórico y artístico por el templo de La Seo incluiría los siguientes elementos:

Panorámica dende La Seo



Molimentos

Una breve relación de altros importantes monumentos que pueblan la ciudad seria la siguiente:


Atras informazions


 




etiquetas

Introduzión to Aragón, Torismo, rural, borinas, cultura, arte, costumbres.
Presa posizión autiba en a cultura aragonesa. Jovenes y chobentú. Monta o tuyo mesmo rolde de chobenes. Creiga o tuyo informazión gronxiable e intresán. Contacta con nusatros. Da a conoxer as tuyas mesmas publicazions, o deporte y a naturaleza no te resultaran estranios. Presa partiu, aragonés por suposau.

Endiz Alfabetico denzima Aragón

Si quiers enamplar o tuyo informazión denzima Aragón puez empezipiar recorriendo bels Monesterios, o 40 Castiellos atro recorrido intresán ye o Mudejar, Patrimonio d' a Umanidá, tamién puez enamplar os tuyos conoximientos culturales denzima Aragón examinando o suyo eraldica monezipal e instituzional sin ixuplidar, por suposau, bellas d' os suyos feguras emblemáticas como San Chorche Amo d' Aragón o sus personajes ilustres añadiendo a istos datos un minimo recorrido por o suya istoria o bels libros.

Tamién goza Aragón d' una Naturaleza dibersa y variada donde pasando por plantas, animals, o paisaches podemos arribar a un fantestico bestiario que habita en os suyos molimentos.

A informazión no será replena sin un gambada por as suyas tres provincias: Zaragoza, Teruel y Uesca y sus variadas Redoladas, con aturadero en belún d'os suyos espectaculars paisaches como ro bal pirenaico d' Ordesa o el Moncayo o por oposición en el valle el Ebro.

Si razones de treballo u familiars te han lebato Luen de Aragón puez Bajarte imágenes de fundo, sonius u animazións

Tamién puez dedicar-te a ros intangibles: dende ra replega de falordias que fan a Aragón unibersal o tuyo tamién puez engalzar a presenzia d'o Santo Grial en Aragón.

Atras paxina denzima Aragón en Internet

Bi ha atras autualidades y reyalidás que tamién te pueden intresar, Ta siguir a eboluzión d'o Aragonés de Aragón



La Seo | El Pilar | Mudéjar | Goya | Museo Probinzial Zaragoza
Uesca | Teruel | Zaragoza | Aragón | Probinzia | Redoladas
Endize Alfabético | Temático | Direcciones Turismo | Mapas | Enrastres



Copyright 1996-2019 © All Rights Reserved Javier Mendívil Navarro, Aragón (España)

Si quiers modificar datos u enamplar a informazión suministrada escríbenos

Aviso Legal. Ista autibidá de l'Asoziazión Aragón Interautibo y Multimeya
Aspera acercarte Aragón a tuya casa.
L'Augua en Aragón, una promesa d'esdebenidero