Aragón > Zaragoza > Romanos

Romanos Mudjar Zaragoza. Aragón.

Torre de la Iglesia parroquial de San Pedro Apstol





Unico vestigio de la fbrica mudjar levantada a los pies de la edificazion actual. La parroquial, de comienzos del siglo XVI y adscrita al modelo gtico renacentista, se encuentra rodeada por una cerca defensiva que formara parte del conchunto denominado por Guitart como "Iglesia-castillo", datada en el siglo XIV. La torre ha sido considerada por Gonzalo Borrs como "el arquetipo ms puro y destacado" de torre de estructura cristiana cuyo referente ms directo lo encontramos en las torres defensivas y seoriales del territorio aragons. De planta cuadrada, al interior se dispone segn la superposizion de seis estancias comunicadas entre s, todas ellas se cubrieron con bveda de can apuntado. El acceso en alto, practicado en el muro oriental de la torre, accede a la segunda estancia desde la cual se accede a la inferior y a las superiores. Al exterior, la articulazion de huecos de los paramentos se relacionan claramente con la arquitectura defensiva, apenas un vano con matacn en la tercera estancia; el cuerpo de campanas, el nico con funzion y carcter religioso, abre en tres de sus lados mediante vanos gemelos apuntados protegidos por uno anudado en la clave y recuadrado en alfz; la otra cara restante abre mediante un arco de medio punto con nudo en la clave y recuadrado en alfz. El tratamiento decorativo de la torre es muy acusado; consta de tres cuerpos separados por impostas sencillas.

El cuerpo inferior se decora con filas de esquinillas simples y a tresbolillo que flanquean una faja de zig-zags, remata con una serie de mnsulas escalonadas de ladrillo en voladizo que da paso al segundo cuerpo. Este presenta grandes paos de sebka sobre los que se dispuso una fila de esquinillas en cada lado; el cuerpo superior es el que presenta una mayor aglomerazion ornamental, combinando esquinillas, paos de lazos de ocho y retculas romboidales con cruces interiores incluso. La torre culmina con un remate octogonal.

Distribuzion por Aragn de su rico conchunto del legado Mudjar.
Mudjar aragons Patrimonio de la Humanidad.
ndice alfabtico del Mudjar aragons.

El mudjar como pervivencia de la cultura y el arte musulmn bajo la dominazion cristiana, alcanza en Aragn su mximo explendor.
Expediente inclusin en el Catlogo del Patrimonio Cultural Aragons de 91 bienes inmuebles de estilo mudjar.
Procedimiento de Declarazion de 19 Monumentos Mudjares como Bienes de Interes Cultural.
Declarazion de otros 8 Monumentos Mudjares como Bienes de Interes Cultural.

 

Altras informazions


 




etiquetas

Introduzión to Aragón, Torismo, rural, borinas, cultura, arte, costumbres.
Presa posizión autiba en a cultura aragonesa. Jovenes y chobentú. Monta o tuyo mesmo rolde de chobenes. Creiga o tuyo informazión gronxiable e intresán. Contacta con nusatros. Da a conoxer as tuyas mesmas publicazions, o deporte y a naturaleza no te resultaran estranios. Presa partiu, aragonés por suposau.

Endiz Alfabetico denzima Aragón

Si quiers enamplar o tuyo informazión denzima Aragón puez empezipiar recorriendo bels Monesterios, o 40 Castiellos atro recorrido intresán ye o Mudejar, Patrimonio d' a Umanidá, tamién puez enamplar os tuyos conoximientos culturales denzima Aragón examinando o suyo eraldica monezipal e instituzional sin ixuplidar, por suposau, bellas d' os suyos feguras emblemáticas como San Chorche Amo d' Aragón o sus personajes ilustres añadiendo a istos datos un minimo recorrido por o suya istoria o bels libros.

Tamién goza Aragón d' una Naturaleza dibersa y variada donde pasando por plantas, animals, o paisaches podemos arribar a un fantestico bestiario que habita en os suyos molimentos.

A informazión no será replena sin un gambada por as suyas tres provincias: Zaragoza, Teruel y Uesca y sus variadas Redoladas, con aturadero en belún d'os suyos espectaculars paisaches como ro bal pirenaico d' Ordesa o el Moncayo o por oposición en el valle el Ebro.

Si razones de treballo u familiars te han lebato Luen de Aragón puez Bajarte imágenes de fundo, sonius u animazións

Tamién puez dedicar-te a ros intangibles: dende ra replega de falordias que fan a Aragón unibersal o tuyo tamién puez engalzar a presenzia d'o Santo Grial en Aragón.

Atras paxina denzima Aragón en Internet

Bi ha atras autualidades y reyalidás que tamién te pueden intresar, Ta siguir a eboluzión d'o Aragonés de Aragón



La Seo | El Pilar | Mudéjar | Goya | Museo Probinzial Zaragoza
Uesca | Teruel | Zaragoza | Aragón | Probinzia | Redoladas
Endize Alfabético | Temático | Direcciones Turismo | Mapas | Enrastres



Copyright 1996-2019 © All Rights Reserved Javier Mendívil Navarro, Aragón (España)

Si creyes que manca cualcosa, u ye entibocau escríbenos

Aviso Legal. Ista autibidá de l'Asoziazión Aragón Interautibo y Multimeya
Ye una autibidá cultural.
Augua en Aragón, salú y güempasar