Aragón > Zaragoza > Novillas

Novillas. Romnico Zaragoza. Aragón.

Vestigios Romnicos





Basa de Columna (Siglo XII)

Esta Basa de Columna fue hallada en la cochera llamada "El Bodegón", sita en la Plaza de España N 4, propiedad de D. José Lázaro Villanueva.

Es una Basa de Columna antigua. Probablemente de la primitiva Iglesia Románica del siglo XII.

Es de piedra de alabastro duro. Labrada simétricamente, con dos cabezas de becerros a los lados.

Toda la Columna vendría a ser de dimensiones proporcionalmente grandes, ta sostener un edificio notablemente también de gran dimensión.

Todavía no está estudiada exhaustivamente. Sería importante que fuera estudiada ta determinar época y lugar de procedencia. Pero ta la Historia de Novillas creo que ye de un valor interesante y Testimonial.

Basa romnica de Novillas

José Antonio Preciado Alfaro.

UN TEMPLO ROMANICO EN NOVILLAS

El Rey Alfonso el Batallador, después de la expedición por tierras andaluzas en 1.126, aprovecha una estancia en el Castillo de Novillas, en Junio de 1.132, ta conceder fueros a los mozárabes traídos de la expedición; y en iste mismo año dona a las Ordenes militares del Temple y Jerusalén las Villas de Novillas y Mallén.

(A.H.N. Sec. Ordenes Militares. Carpeta 663 n2) ( H. De Mallén p.22)

Tamien en el año 1.133 se cita a Novillas en el testamento de Fotún Garcés Cajal y se hace una donación a los Templarios.

Dos años más tarde, García, Obispo de Zaragoza, concede sus dreitos sobre la Iglesia, y la Iglesia misma, a la Orden del Temple, aunque con ciertas condiciones.

Y en 1.137 el sucesor de García, el Obispo Bernardo, concede, por segunda vez, a la Orden del Temple, la Iglesia de Novillas, por un nuevo acuerdo. Otras de las donaciones episcopales, se refieren a las Iglesias de Razazol, Boquiñeni y Novillas.

Otro documento está fechado en 1.157, y ye de Pedro, igualmente Obispo de la Sede Zaragozana, en él se confirman los dreitos de la Orden sobre las Iglesias de Novillas, Boquiñeni, Razazol y el término de Cabañas. (Ana I. Lapeña. Cap. IV. 1, b, de estudios Borjanos).

 Lógicamente, pues, en esta época (siglo XII) NOVILLAS tiene su Iglesia, su Templo.

De esta época ye el Arco Románico que hay oculto en la Capilla del Santo Cristo, el cual apareció al realizar las obras de reparación del año 1.969. También son de esta época muchos de los sillares, piedras ajedrezadas y materiales que fueron aprovechados ta ensanchar y ampliar la Iglesia o Templo Actual en el año 1.773.

Templo romnico de Novillas

José Antonio Preciado Alfaro

 

Altras informacions del Monezipio



 

 

etiquetas

Introduzión to Aragón, Torismo, rural, borinas, cultura, arte, costumbres.
Presa posizión autiba en a cultura aragonesa. Jovenes y chobentú. Monta o tuyo mesmo rolde de chobenes. Creiga o tuyo informazión gronxiable e intresán. Contacta con nusatros. Da a conoxer as tuyas mesmas publicazions, o deporte y a naturaleza no te resultaran estranios. Presa partiu, aragonés por suposau.

Endiz Alfabetico denzima Aragón

Si quiers enamplar o tuyo informazión denzima Aragón puez empezipiar recorriendo bels Monesterios, o 40 Castiellos atro recorrido intresán ye o Mudejar, Patrimonio d' a Umanidá, tamién puez enamplar os tuyos conoximientos culturales denzima Aragón examinando o suyo eraldica monezipal e instituzional sin ixuplidar, por suposau, bellas d' os suyos feguras emblemáticas como San Chorche Amo d' Aragón o sus personajes ilustres añadiendo a istos datos un minimo recorrido por o suya istoria o bels libros.

Tamién goza Aragón d' una Naturaleza dibersa y variada donde pasando por plantas, animals, o paisaches podemos arribar a un fantestico bestiario que habita en os suyos molimentos.

A informazión no será replena sin un gambada por as suyas tres provincias: Zaragoza, Teruel y Uesca y sus variadas Redoladas, con aturadero en belún d'os suyos espectaculars paisaches como ro bal pirenaico d' Ordesa o el Moncayo o por oposición en el valle el Ebro.

Si razones de treballo u familiars te han lebato Luen de Aragón puez Bajarte imágenes de fundo, sonius u animazións

Tamién puez dedicar-te a ros intangibles: dende ra replega de falordias que fan a Aragón unibersal o tuyo tamién puez engalzar a presenzia d'o Santo Grial en Aragón.

Atras paxina denzima Aragón en Internet

Bi ha atras autualidades y reyalidás que tamién te pueden intresar, Ta siguir a eboluzión d'o Aragonés de Aragón



La Seo | El Pilar | Mudéjar | Goya | Museo Probinzial Zaragoza
Uesca | Teruel | Zaragoza | Aragón | Probinzia | Redoladas
Endize Alfabético | Temático | Direcciones Turismo | Mapas | Enrastres



Copyright 1996-2019 © All Rights Reserved Javier Mendívil Navarro, Aragón (España)

Si creyes que manca cualcosa, u ye entibocau escríbenos

Aviso Legal. Ista autibidá de l'Asoziazión Aragón Interautibo y Multimeya
Ye una autibidá cultural.
L'augua esperanza y esdebenidero