Aragón > Zaragoza > Luesia

Luesia Castillo Zaragoza. Aragón.

Monezipio





El castillo de Luesia, domina el caserío, dendeel extremo nororiental de un cerro que sirve de asiento a su antiguo recinto.(Imágen 1) En un plano inferior, muy cerca, la iglesia románica de San Salvador complementa el conchunto medieval.(Imágen 2)

El castillo fue vigía y defensa del camino que dendeEjea se dirigía hacia Sos y Sangüesa por la Val de Onsella. Sibirana y Biel, a unos 10 Km. completaban este sistema defensivo

Sancho el Mayor mandó fortificar la posición de Luesia, y a resultas surgió el castillo, que fue uno de los más importantes del Aragón de la primera mitad del XI.

1

2

Al exterior, su aspecto es el de un torreón alargado acabado en una estrecha proa (Imágen 4) orientada al noroeste. Escasos vanos aspillerados se abren en sus lienzos.

Al interior, se organizó en cuatro pisos, con superfizie de sección rectangular y unos 22 m cuadrados por planta. El piso bajo, de almacén se halla parcialmente colmatado y en él se abrió, bajo la original, una puerta en el XVI, por encargo del arzobispo D. Hernando de Aragón. (Imágen 6 y 8).

De esta época debe de datar la desafortunada reforma de la parroquial de San Salvador; con interesante aspecto exterior, que se esfuma en cuanto se cruza su umbral, bellamente adornado por el Maestro de Agüero.

4 5 6

La puerta original se abre en la segunda planta. Es de medio punto dovelada al exterior, con un zaguán abovedado con medio cañón y dos impostas laterales monolíticas en las que se labraron huecos para los ejes de sus hojas. (Imágen 6 a 9)

7 8 9 10

Por encima de este nivel (Imágen 10), una planta de habitación y sobre ella otra de defensa, completaban la distribución de la torre.

El hecho constructivo de realizar una "proa" al exterior en el perfil de la torre, sin que ello repercuta al interior, se repite en Luzás, Troncedo y Arcusa.

 

Altras informazions


 




etiquetas

Introduzión to Aragón, Torismo, rural, borinas, cultura, arte, costumbres.
Presa posizión autiba en a cultura aragonesa. Jovenes y chobentú. Monta o tuyo mesmo rolde de chobenes. Creiga o tuyo informazión gronxiable e intresán. Contacta con nusatros. Da a conoxer as tuyas mesmas publicazions, o deporte y a naturaleza no te resultaran estranios. Presa partiu, aragonés por suposau.

Endiz Alfabetico denzima Aragón

Si quiers enamplar o tuyo informazión denzima Aragón puez empezipiar recorriendo bels Monesterios, o 40 Castiellos atro recorrido intresán ye o Mudejar, Patrimonio d' a Umanidá, tamién puez enamplar os tuyos conoximientos culturales denzima Aragón examinando o suyo eraldica monezipal e instituzional sin ixuplidar, por suposau, bellas d' os suyos feguras emblemáticas como San Chorche Amo d' Aragón o sus personajes ilustres añadiendo a istos datos un minimo recorrido por o suya istoria o bels libros.

Tamién goza Aragón d' una Naturaleza dibersa y variada donde pasando por plantas, animals, o paisaches podemos arribar a un fantestico bestiario que habita en os suyos molimentos.

A informazión no será replena sin un gambada por as suyas tres provincias: Zaragoza, Teruel y Uesca y sus variadas Redoladas, con aturadero en belún d'os suyos espectaculars paisaches como ro bal pirenaico d' Ordesa o el Moncayo o por oposición en el valle el Ebro.

Si razones de treballo u familiars te han lebato Luen de Aragón puez Bajarte imágenes de fundo, sonius u animazións

Tamién puez dedicar-te a ros intangibles: dende ra replega de falordias que fan a Aragón unibersal o tuyo tamién puez engalzar a presenzia d'o Santo Grial en Aragón.

Atras paxina denzima Aragón en Internet

Bi ha atras autualidades y reyalidás que tamién te pueden intresar, Ta siguir a eboluzión d'o Aragonés de Aragón



La Seo | El Pilar | Mudéjar | Goya | Museo Probinzial Zaragoza
Uesca | Teruel | Zaragoza | Aragón | Probinzia | Redoladas
Endize Alfabético | Temático | Direcciones Turismo | Mapas | Enrastres



Copyright 1996-2019 © All Rights Reserved Javier Mendívil Navarro, Aragón (España)

Si quiers modificar datos u enamplar a informazión suministrada escríbenos

Aviso Legal. Ista autibidá de l'Asoziazión Aragón Interautibo y Multimeya
Ye una faina d' espardidura de Aragón en Internet.
L'augua esperanza y esdebenidero