Aragón > Zaragoza > Caspe

Caspe: Historia Zaragoza. Aragón.

Origenes





Caspe, capital del Mar de Aragn, ye una ciudad histrica cuyos orgenes se remontan al segundo milenio antes de Cristo. En su entorno existen un centenar de yacimientos arqueolgicos que marcan su pasado ms remoto.

De los primeros siglos hay vestigios romanos y devociones de la mano de su varn apostolico San Indalecio.

Fue en 1169 cuando Alfonso II integro esta ciudad en la Corona de Aragn y en 1182 cuando la entrego a la Orden de San Juan, propietaria de la villa dica la desamortizacin del pasado siglo.

Caspe fue plaza importante en las Guerras con Catalua, asediada en las carlistas, y masacrada en la ltima, llamada civil. Ha sido visitada por Reyes y Papas y ye destacado lugar de paso debido a su situacin geogrfica.

Posiblemente esta situacin estrategica le permitio ser elegida como la sede de un Parlamento Extraordinario en el que participaron los Reinos de la Corona de Aragn ta elegir sucesor a Martin I. En un momento en que lo normal era dilucidar los pleitos dinsticos por las armas, aqu se opto por la cordura: el Compromiso de Caspe.

Durante dos meses nueve compromisarios, tres por cada reino, estuvieron reunidos en Caspe recibiendo embajadores y oyendo los argumentos de los pretendientes a reinar. Aqu se impuso la razn sobre la fuerza y la Casa castellana de los Trastamara en la persona de Fernando I, comenzo su presencia en la Corona de Aragn.

Otro hito histrico, como sede autonmica, ye su participacin en el Estatuto de Aragn de 1936 y fue sede del Consejo de Aragn, primer Gobierno Autnomo en la Espaa Republicana. Su sentido aragons, autonmico y de imperio de la justicia y la razn, marcan su futuro ante la globalizacin del tercer milenio.

 

Altras informazions


 




etiquetas

Introduzión to Aragón, Torismo, rural, borinas, cultura, arte, costumbres.
Presa posizión autiba en a cultura aragonesa. Jovenes y chobentú. Monta o tuyo mesmo rolde de chobenes. Creiga o tuyo informazión gronxiable e intresán. Contacta con nusatros. Da a conoxer as tuyas mesmas publicazions, o deporte y a naturaleza no te resultaran estranios. Presa partiu, aragonés por suposau.

Endiz Alfabetico denzima Aragón

Si quiers enamplar o tuyo informazión denzima Aragón puez empezipiar recorriendo bels Monesterios, o 40 Castiellos atro recorrido intresán ye o Mudejar, Patrimonio d' a Umanidá, tamién puez enamplar os tuyos conoximientos culturales denzima Aragón examinando o suyo eraldica monezipal e instituzional sin ixuplidar, por suposau, bellas d' os suyos feguras emblemáticas como San Chorche Amo d' Aragón o sus personajes ilustres añadiendo a istos datos un minimo recorrido por o suya istoria o bels libros.

Tamién goza Aragón d' una Naturaleza dibersa y variada donde pasando por plantas, animals, o paisaches podemos arribar a un fantestico bestiario que habita en os suyos molimentos.

A informazión no será replena sin un gambada por as suyas tres provincias: Zaragoza, Teruel y Uesca y sus variadas Redoladas, con aturadero en belún d'os suyos espectaculars paisaches como ro bal pirenaico d' Ordesa o el Moncayo o por oposición en el valle el Ebro.

Si razones de treballo u familiars te han lebato Luen de Aragón puez Bajarte imágenes de fundo, sonius u animazións

Tamién puez dedicar-te a ros intangibles: dende ra replega de falordias que fan a Aragón unibersal o tuyo tamién puez engalzar a presenzia d'o Santo Grial en Aragón.

Atras paxina denzima Aragón en Internet

Bi ha atras autualidades y reyalidás que tamién te pueden intresar, Ta siguir a eboluzión d'o Aragonés de Aragón



La Seo | El Pilar | Mudéjar | Goya | Museo Probinzial Zaragoza
Uesca | Teruel | Zaragoza | Aragón | Probinzia | Redoladas
Endize Alfabético | Temático | Direcciones Turismo | Mapas | Enrastres



Copyright 1996-2019 © All Rights Reserved Javier Mendívil Navarro, Aragón (España)

Actualiza a informazión que consideres obsoleta escríbenos

Aviso Legal. Ista autibidá de l'Asoziazión Aragón Interautibo y Multimeya
Ye una autibidá cultural.
L'augua esperanza y esdebenidero