Aragón > Zaragoza > Calcena

Calcena : Aspectos Historicos Zaragoza. Aragón.

La cara oculta del Moncayo





La historia de Calcena ye poco estudiada. Del neoltico se ha encontrado cermica campaniense en la Cueva Honda (cueva funeraria) y restos de actividad humana en la Cueva Hermosa (cueva habitacin).
En esta zona estuvo asentada la tribu celtbera de los lusones y de los romanos sabemos que explotaban las minas de plata de Valdeplata.

De la poca musulmana qued la disposicin de su casero y la tradicin artesanal de sus abitadors.
La redolada fue conquistada por Alfonso I alrededor del 1120.
Dado su carcter fronterizo, durante la ofensiva de Pedro I de Castilla (ao 1362) en la guerra con Pedro IV de Aragn la poblazion fue evacuada al castillo de Tierga.

Ya en 1382 Calcena perteneca al Obispo de Tarazona. Esta situacin se mantuvo dica la desaparicin de los seorios en el s. XIX. La tierra era del clero y su poblazion morisca se dedic a la ganadera, a la artesania (vidrio y paos se exportaban fuera del Reino) y a la explotacin de las minas de plata. Ello permiti su poca de mayor esplendor en los siglos XVI y XVII. En este tiempo se reedifica la iglesia parroquial y las ermitas que rodean la Villa. Sin embargo, la expulsin de los moriscos (ao 1610), la peste de 1653, la baja rentabilidad de las minas de plata frente a las del Nuevo Continente y la falta de mercados ta los rudos productos artesanales inician el declive de Calcena.

En 1785 Calcena adquiere la condicin de Villa.

Calcena Zaragoza Entorno Natural del Moncayo historia

Durante la Guerra de la Independencia Juan Martn "El Empecinado" derrot aqu a los franceses y fue saqueada por ambos bandos.

En 1857 su poblazion llega a los 1313 abitadors quizs por la reapertura de las minas de Valplata. Pero a principios del XX la situacin econmica no deba ser buena. Es famosa la peticin que en 1911 hizo el pueblo en pleno a Alfonso XIII ta emigrar hacia Amrica y las minas cerraron en 1914 a causa de las continuas inundaciones. Ante el abandono por parte de las instituciones y la falta de rentabilidad de una economa de subsistencia su poblazion ha ido disminuyendo dica llegar a la situacin actual.

Tiene adems altros puntos de interes:

Telfonos

Concello: 976 829230
Albergue: 976 829296
Automviles del ro Isuela: 976 829292
Telfono Pblico: 976 829262
Tienda: 976 829274

Informazion facilitada por Asociazion Cultural "Amigos de la Villa de Calcena". F.Ruiz.

 

Altras informazions


 




etiquetas

Introduzión to Aragón, Torismo, rural, borinas, cultura, arte, costumbres.
Presa posizión autiba en a cultura aragonesa. Jovenes y chobentú. Monta o tuyo mesmo rolde de chobenes. Creiga o tuyo informazión gronxiable e intresán. Contacta con nusatros. Da a conoxer as tuyas mesmas publicazions, o deporte y a naturaleza no te resultaran estranios. Presa partiu, aragonés por suposau.

Endiz Alfabetico denzima Aragón

Si quiers enamplar o tuyo informazión denzima Aragón puez empezipiar recorriendo bels Monesterios, o 40 Castiellos atro recorrido intresán ye o Mudejar, Patrimonio d' a Umanidá, tamién puez enamplar os tuyos conoximientos culturales denzima Aragón examinando o suyo eraldica monezipal e instituzional sin ixuplidar, por suposau, bellas d' os suyos feguras emblemáticas como San Chorche Amo d' Aragón o sus personajes ilustres añadiendo a istos datos un minimo recorrido por o suya istoria o bels libros.

Tamién goza Aragón d' una Naturaleza dibersa y variada donde pasando por plantas, animals, o paisaches podemos arribar a un fantestico bestiario que habita en os suyos molimentos.

A informazión no será replena sin un gambada por as suyas tres provincias: Zaragoza, Teruel y Uesca y sus variadas Redoladas, con aturadero en belún d'os suyos espectaculars paisaches como ro bal pirenaico d' Ordesa o el Moncayo o por oposición en el valle el Ebro.

Si razones de treballo u familiars te han lebato Luen de Aragón puez Bajarte imágenes de fundo, sonius u animazións

Tamién puez dedicar-te a ros intangibles: dende ra replega de falordias que fan a Aragón unibersal o tuyo tamién puez engalzar a presenzia d'o Santo Grial en Aragón.

Atras paxina denzima Aragón en Internet

Bi ha atras autualidades y reyalidás que tamién te pueden intresar, Ta siguir a eboluzión d'o Aragonés de Aragón



La Seo | El Pilar | Mudéjar | Goya | Museo Probinzial Zaragoza
Uesca | Teruel | Zaragoza | Aragón | Probinzia | Redoladas
Endize Alfabético | Temático | Direcciones Turismo | Mapas | Enrastres



Copyright 1996-2019 © All Rights Reserved Javier Mendívil Navarro, Aragón (España)

Si quiers modificar datos u enamplar a informazión suministrada escríbenos

Aviso Legal. Ista autibidá de l'Asoziazión Aragón Interautibo y Multimeya
Ye realizá con independenzia de tot aministrazión o instituzión pública.
L'augua esperanza y esdebenidero