Aragón > Zaragoza > Calatorao

Calatorao datos alazetals Zaragoza. Aragón.

Monezipio





Cubre una superfizie de 48,1 Km2
Ye a una distanzia de 50 Km de Zaragoza
Ye a una altaria de 363 m
En 1996 teneba una poblazin de dreito de 2692 abitadors
Pertenexe a la redolada de VALDEJALON

Concello de Calatorao

Plaza de Espaa, 1.
50280 CALATORAO (ZARAGOZA)
Telfono: 976607111
Fax: 976813606

Situazion

Al SO. de la probinzia de Zaragoza.
Se accede dende la capital por la carretera N-II con desvo al NE. de La Almunia de Doa Godina a ctra. C-220, chunto a la ribera del ro Jaln.

Ye una de las villas ms populosas de las que se sitan chunto al ro Jaln. Se localiza a unos 5 kilometros de La Almunia de Doa Godina. Esta ltima villa da nombre a lo que los gegrafos llaman Campo de La Almunia, que coincide poco ms o menos con la llanura del Bajo Jaln dica su pacfica confluencia con el el Ebro. El crecido casco urbano de Calatorao se asienta sobre una suave meseta natural, cuya escasa altura resulta suficiente ta dominar una planicie de verdeante aspecto y muy bien cultivada por diversos productos hostcolas, particularmente frutales; gran parte de stos son comercializados en modernas instalaciones. Tambin son bien conocidas las canteras de piedra negra.

Historia

La tradicin, recogida por diversos autores, aunque ninguno se atreviera a afirmarlo rotundamente, sola situar en Calatorao a la lusona y romana Nertbriga, mencionada durante las campaas de los romanos Marcelo y Metelo a mediados del siglo II (antes de Jesucristo). ltimamente, el arquelogo Beltrn Martnez se ha pronunciado en favor del Cabezo de Chinchn, prximo a La Almunia, aunque sea innegable que en Calatorao hubo tamien poblamiento romano a juzgar por restos arqueolgicos descubiertos.
Fue la dominacin rabe la que plasm su nombre actual, clara derivacin de un Qalat (castillo), a cuya terminacin muchos historiadores se han sentido tentados a proclamarlo "areo" o "dorado". Efectivamente, dorados son los ladrillos del actual castillo, aunque se levant cuatro siglos despus de la reconquista cristiana. Pero en realidad ye que Calatorao procede de Qalat-al-Turab (castillo de tierra), de donde deriv primeramente Calaturab, y despus Calatorao.

Borinas:

El primer domingo de mayo se desarrolla una romera dica la ermita del Calvario.
Las fiestas mayores se corresponden con el 24 de agosto en honor del Patrono local, San Bartolom. Destacan en ellas los encierros de reses bravas, los festivales de vaquillas, las competiciones deportivas, bailes, peas, desfiles, chunto a altros espectculos.
El 14 de setiembre tiene lugar la fiesta en honor del Santsimo Cristo. Adems de los actos religiosos pertinentes, el programa festivo se sucede durante varios das.

Su magnfico castillo tiene meritos propios ta ser cuidadosamente reproducido en sellos de mximo inters.

Sello de Calatorao

Si no tienes tiempo ta acercarte a esta poblazion, aqu puedes hacer un recorrido literario.

De Calatorao se extrajo marmol negro de que ye hecho el Monumento al Justiciazgo.

 

Altras informazions


 




etiquetas

Introduzión to Aragón, Torismo, rural, borinas, cultura, arte, costumbres.
Presa posizión autiba en a cultura aragonesa. Jovenes y chobentú. Monta o tuyo mesmo rolde de chobenes. Creiga o tuyo informazión gronxiable e intresán. Contacta con nusatros. Da a conoxer as tuyas mesmas publicazions, o deporte y a naturaleza no te resultaran estranios. Presa partiu, aragonés por suposau.

Endiz Alfabetico denzima Aragón

Si quiers enamplar o tuyo informazión denzima Aragón puez empezipiar recorriendo bels Monesterios, o 40 Castiellos atro recorrido intresán ye o Mudejar, Patrimonio d' a Umanidá, tamién puez enamplar os tuyos conoximientos culturales denzima Aragón examinando o suyo eraldica monezipal e instituzional sin ixuplidar, por suposau, bellas d' os suyos feguras emblemáticas como San Chorche Amo d' Aragón o sus personajes ilustres añadiendo a istos datos un minimo recorrido por o suya istoria o bels libros.

Tamién goza Aragón d' una Naturaleza dibersa y variada donde pasando por plantas, animals, o paisaches podemos arribar a un fantestico bestiario que habita en os suyos molimentos.

A informazión no será replena sin un gambada por as suyas tres provincias: Zaragoza, Teruel y Uesca y sus variadas Redoladas, con aturadero en belún d'os suyos espectaculars paisaches como ro bal pirenaico d' Ordesa o el Moncayo o por oposición en el valle el Ebro.

Si razones de treballo u familiars te han lebato Luen de Aragón puez Bajarte imágenes de fundo, sonius u animazións

Tamién puez dedicar-te a ros intangibles: dende ra replega de falordias que fan a Aragón unibersal o tuyo tamién puez engalzar a presenzia d'o Santo Grial en Aragón.

Atras paxina denzima Aragón en Internet

Bi ha atras autualidades y reyalidás que tamién te pueden intresar, Ta siguir a eboluzión d'o Aragonés de Aragón



La Seo | El Pilar | Mudéjar | Goya | Museo Probinzial Zaragoza
Uesca | Teruel | Zaragoza | Aragón | Probinzia | Redoladas
Endize Alfabético | Temático | Direcciones Turismo | Mapas | Enrastres



Copyright 1996-2019 © All Rights Reserved Javier Mendívil Navarro, Aragón (España)

Si quiers modificar datos u enamplar a informazión suministrada escríbenos

Aviso Legal. Ista autibidá de l'Asoziazión Aragón Interautibo y Multimeya
Ye una autibidá cultural.
L'augua esperanza y esdebenidero