Aragón > Zaragoza > Abanto

Abanto Iglesia de Nuestra Seora de La Asuncin Zaragoza. Aragón.

Iglesia





La iglesia parroquial emerge soberbia en el corazn del casco urbano.
Es un edificio de piedra de sillera, del siglo XVIII. Basta con dar la vuelta a la plaza -una calle que empina en busca del monte- para admirar la portada barroca.

Nuestra Seora de La Asuncin de Abanto

De este mismo estilo es todo el templo, de planta rectangular con cabecera cuadrada y compuesto de tres naves, de las que sobresale la central cubierta con bveda de lunetos, en tanto que las laterales se cubren con bveda de arista. La del crucero es semiesfrica, rebajada y ciega sobre pechinas, con tambor de luces.

Altar mayor Nuestra Seora de La Asuncin de Abanto

Abbad Ros pone el templo bajo tutela de San Bernardo, y otros hablan de la parroquial de Nuestra Seora de la Asuncin.

El caso es que la imagen de San Bernardo, obra en madera dorada, de fines del siglo XVII, preside el retablo del altar mayor, escoltado por columnas salomnicas y relieves representando escenas de la vida del santo. El que aparece en el centro representa "La aparicin de la Virgen". Este retablo, segn me cuentan, procede del Monasterio de Piedra y ello explica mejor que est dedicado a San Bernardo. Tiene forma curvada, por cuanto primitivamente se adapt al bside de tambor. As, pues, tuvo que ser modificado para instalarlo en la actual cabecera cuadrada. En el presbiterio destacan asimismo, a modo de zcalo, unos relieves de madera con escenas de la vida del santo titular. Otro ms se conserva en la sacrista. En total son catorce, precedentes todos ellos del vecino monasterio.

Altar mayor Nuestra Seora de La Asuncin de Abanto

El retablo de San Miguel contiene una excelente pintura que representa al titular en su lucha con el demonio, de 1520.

Coro de Nuestra Seora de La Asuncin

Hay otros retablos dedicados, respectivamente, a San Antonio Abad, a San Blas, al Santo Cristo y a la Virgen del Pilar. Corresponden a los siglos XVI, XVII y XVIII.
El que podra considerarse como retablo ms antiguo no es tal, sino un sagrario gtico de finales del siglo XV.
Gtica es tambin la cruz procesional, de plata dorada.

 

Altras informazions


 




etiquetas

Introduzión to Aragón, Torismo, rural, borinas, cultura, arte, costumbres.
Presa posizión autiba en a cultura aragonesa. Jovenes y chobentú. Monta o tuyo mesmo rolde de chobenes. Creiga o tuyo informazión gronxiable e intresán. Contacta con nusatros. Da a conoxer as tuyas mesmas publicazions, o deporte y a naturaleza no te resultaran estranios. Presa partiu, aragonés por suposau.

Endiz Alfabetico denzima Aragón

Si quiers enamplar o tuyo informazión denzima Aragón puez empezipiar recorriendo bels Monesterios, o 40 Castiellos atro recorrido intresán ye o Mudejar, Patrimonio d' a Umanidá, tamién puez enamplar os tuyos conoximientos culturales denzima Aragón examinando o suyo eraldica monezipal e instituzional sin ixuplidar, por suposau, bellas d' os suyos feguras emblemáticas como San Chorche Amo d' Aragón o sus personajes ilustres añadiendo a istos datos un minimo recorrido por o suya istoria o bels libros.

Tamién goza Aragón d' una Naturaleza dibersa y variada donde pasando por plantas, animals, o paisaches podemos arribar a un fantestico bestiario que habita en os suyos molimentos.

A informazión no será replena sin un gambada por as suyas tres provincias: Zaragoza, Teruel y Uesca y sus variadas Redoladas, con aturadero en belún d'os suyos espectaculars paisaches como ro bal pirenaico d' Ordesa o el Moncayo o por oposición en el valle el Ebro.

Si razones de treballo u familiars te han lebato Luen de Aragón puez Bajarte imágenes de fundo, sonius u animazións

Tamién puez dedicar-te a ros intangibles: dende ra replega de falordias que fan a Aragón unibersal o tuyo tamién puez engalzar a presenzia d'o Santo Grial en Aragón.

Atras paxina denzima Aragón en Internet

Bi ha atras autualidades y reyalidás que tamién te pueden intresar, Ta siguir a eboluzión d'o Aragonés de Aragón

La Seo | El Pilar | Mudjar | Goya | Museo Probinzial Zaragoza
Turismo Rural | en Zaragoza | Flora | Fauna | Cheolocha | Naturaleza
Uesca | Teruel | Zaragoza | Aragn | Probinzia | Redoladas
Endize Alfabtico | Temtico | Direcciones Turismo | Mapas | Enrastres



Copyright 1996-2019 © All Rights Reserved Javier Mendívil Navarro, Aragón

Si crees que falta algo, o está confundido escríbenos

Aviso Legal. Esta actividad de la Asociación Cultural Aragón Interactivo y Multimedia